Friday, February 19, 2010

Marah

Yer la Marah adalah satu perasaan atau sifat syaitan. Liley bukan nak cerita pasal marah in details but rite now I'm hot. Tengok kalau hormone aku tk stabil dah keluar bahasa omptih nie yang lomah nie. Kalau keluar bahasa orang negeri sembilan ok gak, sodap gak den dongar and baca.

I'm hot plus stress, adoi dio melalak la pulak, adoiii tolongggggggggg ,tahu tak liley paling tak suka ada budak menangis ketika di mana liley tengah kusyuk depan komputer. Entah la dah memang cangitu. Tadi liley cari table cantik punya dekat ngan plug and takde orang especially yang ada anak. Ok dah, dapat port baik punya. Last2 datang satu keluarga ngan anak pinak dia. Dah agak dah nie yang akan buat aku stress nie. Anak dia bising2 sambil tolak trolley dekat2 ngan meja aku , aku pun pandang and mak dia pandang balik so aku pun buat2 ala perangai hipokrit aku tu senyum melebar and buat2 suka kat budak2 tuh. Adoi. Damm it. Aku pun mengucap dalam hati agar marah aku tu reda, yer la kalau nak ikut petua nak hilang marah bertukar tempat , takkan aku nak cari tempat lain ngan plug and pc dah sambung semua. Lecehlah. Korang just imagine la tengah sodap2 korang nonton wayang then ada satu family nie datang noton gak bawak anak pinak yang bising dan lasak, sambil kerusi korang goyang2 di sebabkan oleh budak2 tadi.Tak ke angin. Tu liley pernah alami gak masa tengok wayang. Tension giler time tuh. Nak jer aku bangun and tampar sorang2 budak2 tu termasuk mak bapak dia sekali.
Ha lega pun dah luah kat sini. Tapi liley dok pikir kalaulah liley nanti dah beranak pinak cangitu camna lak ekkk . Adoii.

7 comments:

  1. Maybe you should get married soon..:) Salam Liley, saya enjoy gak baca blog awak- tentang emosi, perasaan dan ketuhanan jugak. Saya ada gak follow Darul Saka. Terbuka minda tentang ilmu Tuhan yang tak bertepi..

    ReplyDelete
  2. hg ni langsung tak de sifat keibuan......kalu cam ni jangan kawen lagi....kasi betul2 hormon tu stabil.........bila dah timbul sifat keibuan baru le pikir pasal nak anak atau tidak......

    ish2 takut banyak saka sangat kot...he hek

    ReplyDelete
  3. Kalu u kawin, baru tau camner rasanya nak mengawal anak sendiri dan yang penting emosi diri. Hormon berubah bila dah kawin, tau? Err..sifat keibuan tu insyaAllah otomatik akan timbul..err..tapi saya pun takder anak lagi ler. Agak2 gitu.

    ReplyDelete
  4. mana bleh agak2.......rasa kasih sayang ni bukan boleh dibuat2.......kalau budak menangis yg ada sifat keibuan....akan menjadi prihatin dan risau.....tapi kalau tak ada.....ha syimtom dia cam tu lah....marah tak tentu pasal......

    ReplyDelete
  5. mek,
    ;) memang sy ngaku memang emosi tak stabil le, ramai kengkawawan kata satu je penyelesaiannya, kahwin , bile kahwin semua mslh,sakit emosi semua ilang n stabil, betuk ke cangitu .

    ReplyDelete
  6. Hmm.. bergantung juga kepada pasangan. Andai dapat suami yang amat memahami diri kita, bertimbangrasa dan dapat memberi bimbingan, insyaAllah emosi kita dapat dibentuk dengan lebih baik. Tapi kalu laki tu 'one way street' ajer, asek kita jer kene paham dia dan layan perangai dia.. aduss.. lagi terukler kita punya emosi.

    Apa2pun, jodoh yang ditakdirkan buat kita.. insyaAllah yang terbaik buat kita. Mek doakan Liley akan bertemu jodoh yang sepadan.. :) Amiin.

    ReplyDelete

  7. tq mek, minta tolong doakan yg kat posting terbaru liley gak ;)
    Semoga mek sekeluarga di limpahi segala rahmat dan di lindungi.
    thanks

    ReplyDelete